Doar pentru că nu bate sau nu troncăne, nu înseamnă că este bine. Ignorarea stării vopselei nu face decât să ne oblige mai târziu să scoatem mult mai mulți bani din buzunar decât aveam vreodată în plan. Mereu este mai greu și mai scump să tratezi, decât să previi.
Da, oricât am fi de neglijenți în viața de zi cu zi, trebuie să recunoaștem că până la urmă ne dorim să avem lucruri frumoase, funcționale și care să ne asigure împlinirea nevoilor. O mașină reprezintă pentru un bărbat un simbol al puterii (și, prin extensie, uneori chiar al virilității - înjurați-mă, dar e dovedit), și pentru femei un accesoriu extrem de sofisticat și valoros.
Am condus zeci de mașini, și fiecare în parte mi-a dat o altă stare. Când mașina strălucește, chiar și dacă este mai veche, mă face să mă simt mai puternică. Fiecare îți induce starea sa, și dacă este murdară, incomodă, și sună ca o râșniță... spune-mi ce vrei, dar nu te face să te simți nici viril, nici frumoasă.
De ce decontaminarea este soluția pentru mine?
Așadar, revenind la subiect, ce nu știm mulți despre mașini este că datorită impurităților din atmosferă, vopseaua se contaminează în timp. Din acest motiv, pentru a avea o vopsea lucioasă, curată și fină la atingere se impune realizarea acestei decontaminări de vopsea.
Sunt mulți factori cu care noi nu ne batem capul în mod curent, cum ar fi ploaia, vântul, praful, criblura, grindina, zăpada sau chiar razele soarelui. Aceștia intră zilnic în contact direct cu vopseaua mașinii. Nu mai vorbesc de noroi, zgârieturi, zone de frecare, mici accidente.
Așadar, tot ceea ce vedem noi la exterior ca fiind o simplă culoare, are de fapt un rol mult mai important, de-a dreptul alarmant. Din păcate, însă, toți alegem să ignorăm, până nu mai avem încotro și ajungem la o vopsire totală... fiind mai comod, dar mult mai scump!
Cum aflu dacă mașina mea are nevoie de decontaminare: test!
Lucian, directorul executiv COMDIV... și de altfel cel mai pasionat și mai priceput detailist auto din câți am cunoscut vreodată, mi-a descris un test pe care îl poate face oricine acasă pentru a afla dacă a venit momentul pentru o decontaminare:
1. Spală și usucă mașina.
2. Ia o cârpă cu microfibră și pune-ți-o pe mână ca pe o mănușă;
3. Plimbă cârpa peste suprafața vopsită.
Dacă simți particule foarte mici, care agață cârpa de vopsea, atunci poți avea fie rășină, asfalt (care se și observă, fiind negre). Toate acestea permit altor particule să se agațe de ele. Așa că degeaba o speli, că ele rămân și dacă te rezemi pe caroserie ai șanse să o zgâri, să îi iei lacul sau să îi distrugi vopseaua.
Contaminarea se observă cel mai bine la sticlă (parbriz).
Acești agenți contaminanți pot fi înlăturați într-un atelier auto specializat, cum este și COMDIV Râmnicu Vâlcea, folosind argilă și lubrifianți speciali pentru vopsea.
De obicei zonele cele mai contaminate sunt de la jumătatea mașinii în jos. Acolo poți realiza cel mai bine acest test.
Care este procesul propriu zis al decontaminării?
Tot Lucian mi-a explicat și care sunt pașii din cadrul procesului decontaminării. Astfel:
1. Prima dată se spală și se degresează întreaga suprafață exterioară, utilizând soluții delicate;
2. Se începe decontaminarea cu argila și lubrifiantul auto. Se decontaminează inclusiv geamurile.
3. Punctele de bitum de pe caroserie vor fi înlăturate;
4. Se va spăla întreaga suprafață decontaminată utilizând o spumă cu pH neutru;
5. Se va usca în întregime suprafața exterioară.
Decontaminarea va fi realizată de sus în jos: de la geamuri, plafon, spre jante.
Argila auto NU zgârie suprafața, se mulează pe aceasta și absolut orice este depus pe aceasta, este ridicat încet și fin (doamnelor, acțiunea este exact ca aceea a măștilor de față!)
Cât durează și cât mă costă?
Un astfel de tratament „cosmetic” pentru mașinile noastre durează între 2 și 4 ore, în funcție de starea vopselei și costă între 150 și 200 lei, în funcție de starea vopselei, dar și de mărimea autovehiculului. De asemenea, experții COMDIV recomandă realizarea acestui tratament cel puțin anual, sau de fiecare dată când sunt urme vizibile de contaminare. În cazul geamurilor, procesul este recomandat să se realizeze de două ori pe an (primăvara și toamna - întrucât atunci sunt cele mai multe rășini și cel mai mult praf, iar o zonă decontaminată nu permite depunerea unor noi agenți, pentru o bună perioadă de timp).
Recomandat dacă sunt mizerii care nu se îndepărtează la spălare. Efectul este aproape ca la polish!
Salvează sute de lei fără să faci nimic! Doar du mașina la specialist, și face el totul în locul tău.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu