joi, decembrie 13, 2007

O altă dimensiune…

Ieri am fost la Bucureşti în vederea participării la „Simpozionul Internaţional Interdisciplinar” de Religie-Istorie-Literatură din cadrul proiectului educaţional „Şansele tale” organizat de MEC, ISMB şi Colegiul Economic „Hermes”, cu sprijinul Primăriei sectorului 2 , cu tema „Egali în faţa divinităţii într-o Europă Unită”.
Drumul a fost obositor, însă mă bucur enorm că am ajuns până acolo. Am avut multe de învăţat din tot ceea ce s-a prezentat şi, cel mai important este că am înţeles că indiferent ce am face, trebuie să ţinem cont de faptul că suntem totuşi egali şi că daca trecem cu vederea micile noastre deosebiri, defecte şi mai ales dacă suntem mai toleranţi şi renunţăm la ideile preconcepute, viaţa poate fi chiar frumoasă.
Am discutat liber, astfel oricine ar fi dorit, putea adăuga completări. Referitor la ce am precizat anterior… Spunea un domn profesor de Limba şi literatura română din Suceava „Cu cât eşti mai tolerant cu cei din jur şi îţi deschizi inima, cu atât ai mai mulţi prieteni. Un om care nu are nici un prieten este un om cât se poate de sărac, însă un om care are şi numai un prieten… este bogat.” Această idee mi s-a părut genială. Am înţeles că la urma urmei totul stă în modul în care interacţionăm unii cu alţii, şi că atunci când ai pe cineva aproape, nici nu mai contează restul problemelor.
O altă idee drăguţa a adăugat-o un medic (tatăl unuia dintre participanţi), era un citat dintr-o carte (ce regret acum este că nu a precizat ce carte) „Am ieşit într-o dimineaţă să mă plimb pe stradă şi m-am întâlnit cu un cangur. Acesta m-a privit din punctul lui de vedere”. Efectiv m-a lăsat fără cuvinte. Într-adevăr aceasta este problema noastră, a tuturor… Privim lumea cu ochi diferiţi însă ne-am aştepta să fim înţeleşi dar şi priviţi de lume cu aceiaşi ochi.
Sincer, sunt multe lucruri ce mi-au rămas acum în minte şi încă mai sunt marcată (în sens pozitiv) de această experienţă, şi tot nu îmi vine să cred cât de multe se pot învăţa dintr-o simplă dezbatere liberă.

Doresc pe această cale să îi mulţumesc doamnei diriginte care m-a sprijinit în permanenţă şi care m-a încurajat să particip. Cu atât mai mult cu cât am aflat astăzi că este în spital şi urmează să se opereze, îi urez din inimă însănătoşire grabnică !!!

7 comentarii:

C M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
C M spunea...

Si eu ii urez insanatosire grabnica doamnei profesoare de romana si abia astept sa se reintoarca la scoala!Sincera sa fiu, deja simt lipsa orelor de romana....

Grațiela spunea...

de acord. Este adevarat, nu am simtit lipsa orelor, fiindca nu aveam ore de romana zilele acestea, dar simt lipsa dumneaei... prin simplul fapt ca stiu ca nu se simte bine :((

Petra spunea...

:( sa speram ca o sa si revina ...cat mai repede....

daniela~georgiana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Grațiela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Teodora, nu as fi crezut ca voi reusi sa-ti surprind gandul si trairea pe aceasta cale si acum, peste mii de ore de la "implinirea" Simpozionului. Intamplarea a facut sa-ti citesc mesajul care mi-a confirmat ca actiunea si-a atins scopul. Articolul tau sintetizeaza, indirect, dorinta organizatorilor: de a initia o actiune eficienta, nu formala. Si, dincolo de organizare, participantii imprima actiunii directia cuvenita. Iti multumesc pentru participare, pentru ganduri bune, pentru dragostea simtita pentru literatura, pentru intensitatea simtirii si profunzimea cugetului... Te asteptam si la celelalte editii.
Nu stiu daca te-am cunoscut personal, dar mi-ar face placere sa discutam. Contacteaza-ma : lilidamascan@yahoo.com. Cu drag, Liliana Damascan

Acasă e acolo unde există calitate și confort!

 În fiecare noapte mă trezesc de cel puțin 4-5 ori pentru a-mi hrăni micuțul de doar două luni... ... Așa că timp de 10 minute, din două în ...