duminică, octombrie 04, 2009

Leapşă literară

Am simţit nevoia să mai culeg o leapşă... iniţiam vroiam una de autocunoaştere... dar aceasta a fost prima care mi-a ieşit la înaintare. Aşa că am ales-o:

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?

Depinde. Nu prea mă dau în vânt după beletristică. Aşa, carte... clar "Bărbaţii sunt de pe Marte, Femeile de pe Venus" de John Gray... dar dacă e să zic de beletristică... "Cartea nunţii" George Călinescu (şi poate "Adam şi Eva" de Liviu Rebreanu)

2. Ai făcut cadou cărţi?

Da şi încă mai fac asta.

3. Care este viitorul literaturii?

Hmm... mi-e frică să mă gândesc.

4. În ce limbi ai citit cărţi?

Majoritatea în română... câteva în engleză şi au mai fost nişte încercări destul de nereuşite în italiană, franceză şi germană... m-am limitat apoi la câteva pagini.

5. Ce cărţi „celebre” nu ţi-au plăcut?

Hmm... ştiu că am mai avut discuţii pe teme similare dar... nu cred că îmi dau seama acum. Nu îmi place Dickens... ahh :)) nu am vrut şi nu vreau să aud de Harry Potter sau Twilight! Nu încape discuţie...

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?

Marea Britanie... Franţa... şi poate Rusia.

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?

De obicei.

8. Cam câte cărţi ai citit până acum?

Habar n-am. Foarte multe de specialitate. Repet... nu mă prea încântă beletristica.

9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?

Aoleu... :)))) Ar trebui să fac liste întregi... cred că cel mult am adormit cu "Creanga de aur" a lui Sadoveanu... după fiecare 2 pagini adormeam... şi cât citeam căscam continuu... mi-a luat 3 săptămâni să o termin.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?

O metodă de relaxare şi răspunsul la cele mai ascunse întrebări ale mele...

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?

Nu am idee. În general cărţile pe care le găsesc scumpe le caut la bibliotecă. Nu prea depăşesc 50 RON la o carte...

12. Care este cel mai tare final la o carte citită?

Încă mă amuză cum, în "Singur pe lume" de Hector Mallot... până la sfârşit moare toată lumea :)).

13. Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?

Nu prea mă las influenţată de un anume stil... culeg de pe la toţi câte ceva... sau nimic. Sau poate nu e ceva voluntar... totuşi cred că de la Alex Stoica am cules cele mai multe...

14. Cât de repede citeşti o carte?

Depinde întotdeauna de carte. Oricum nu foarte repede... adică şi dacă o termin rapid o reiau dacă a fost interesantă... "mestec" serios informaţiile şi le dau de sute de ori peste cap.

15. Poate literatura să schimbe lumea?

Da, dar asta nu înseamnă neapărat în bine sau în rău. Sunt multe cărţi care mai bine ar fi fost interzise... şi de cele mai multe ori atrag...

Leapşa merge mai departe la Evelyn

3 comentarii:

Evelyn spunea...

Literatura romana nu-ti place?:)

Merci pt leapsa:*

Grațiela spunea...

Ba da... dar nu în mod deosebit.

Mircea spunea...

Hmmm "Ce ţară a produs cea mai bună literatură?" ... si poate RUsia? Poate e prima pe lista.

Acasă e acolo unde există calitate și confort!

 În fiecare noapte mă trezesc de cel puțin 4-5 ori pentru a-mi hrăni micuțul de doar două luni... ... Așa că timp de 10 minute, din două în ...