duminică, decembrie 14, 2014

Luminiţe de criză


După o săptămână de terapie intensivă şi ceaiuri fierbinţi, mi-am făcut curaj să ies la o plimbare de seară cu iubitul meu soţ, pentru o ultimă aventură de iarnă în doi şi jumătate.
Surpriza serii a constat în aceea că deşi mă aşteptam să văd o feerie de culoare, am găsit un peisaj relativ deprimant. Nu ştiu ce economie încearcă Primăria Râmnicului să facă, nu ştiu în curtea căror politicieni s-au mutat îngeraşii, moşii ori celelalte figurine de la Tribunal... şi totodată nu ştiu unde sunt instalaţiile de pe bradul de anul trecut, dar acum totul este sărăcăcios şi de prost gust.
Calea lui Traian nu mai este la fel de frumoasă ca în anii trecuţi. Centrul s-a restrâns la zona ceasului şi atât. Au dispărut multe din scenele amenajate anii trecuţi. Totuşi, nu înţeleg cum se poate ca ledurile din brad să dispară. Nu ştiu cine a gândit "design"ul din centru. Brad verde şi strâmb, îmbrăcat în ... verde... cu două dungi galbene. Parcă ar fi fost gândit pentru naţionala Braziliei. Doar că la un nivel de lumea a III-a.


Interesant e că au dispărut toate instalaţiile frumoase, albastre şi albe de pe arterele centrale... şi au fost înlocuite de altele uzate şi în dizarmonie: apar nişte combinaţii urlătoare, de-a dreptul hidoase, de galben, roşu şi violet. E trist.
Îmi lipsesc câteva din părculeţele amenajate strategic din zone precum Nord şi Traian. Nădăjduiesc că anul viitor va veni cu mai multă culoare şi mai mult bun gust.

Acum nu pot decât să sper că anul viitor va exista şi o persoană mai inspirată căreia să-i pese şi de aspect, nu doar de "respectarea unei tradiţii" aşa, în doru lelii.

Sincer, mi-a fost şi jenă să fotografiez ceva. Ar fi derutantă involuţia.
Aşa că am să las un articol fără culoare şi de prost gust. Aşa cum e şi oraşul nostru acum.

Un comentariu:

Charle M spunea...

Trist! Sa nadajduim ca lumina din suflete nu a disparut inca! E criza luminitelor fizice! Sa fie trezirea luminii spirituale intru Hristos!

Acasă e acolo unde există calitate și confort!

 În fiecare noapte mă trezesc de cel puțin 4-5 ori pentru a-mi hrăni micuțul de doar două luni... ... Așa că timp de 10 minute, din două în ...