miercuri, iunie 25, 2008

"Mi-e rău la cap, mă doare mintea" - Radu Paraschivescu

Autorul bine-cunoscutei cărţi "Ghidul nesimţitului" se întoarce acum, tot prin intermediul colecţiei "Râsul lumii" cu un nou volum: "Mi-e rău la cap, mă doare minte" - noi perle de tranziţie, având scopul de a aduce la cunoştinţă poporului român incultura promovată de oameni publici. Incipitul prezintă situaţia culturală din vremea comunismului realizând astfel o paralelă cu "fenomenul post '89":
"La română aveam parte de subtilităţi diafane, mai ales când venea vorba de analiza unor poezii de pe lista lecturilor obligatorii : Din poemul Plumb se desprinde ideea că mortul era singur în coşciug, m-a informat cu un aer doct profesoara de română, punând bazele unei misterioase hermeneutici a solitudinii funerare."
Diferenţa dintre ce a fost şi ce este constă în tupeu şi lipsa cenzurii, astfel că atunci trebuia să ai curaj să-ţi permiţi parodierea unor şlagăre ca: "Pe-al nostru steag e scris uimire" , "Descurcă-te, române!", "Erori au fost, erori sun încă...".
Cartea cuprinde 12 categorii (capitole) cu perle, astfel din: administraţie afaceri finanţe, cultură, dragoste familie căsătorie, filozofie şi religie, fotbal, justiţie şi viaţă socială, media, muzică şi texte muzicale, politică, sănătate medicină igienă, varii, jos pălăria!
Dintre acestea am ales să postez câteva... sper să nu omit nicio categorie :) Enjoy!

"Dacă n-ai bani, miroşi a prost!" (Gigi Becali)
"În această publicaţie am nişte editoriale pe care le scriu" (Cristian Chivu)
"După ce am citit Eliade, mi-am zis: băi, ăsta e prea genial, iar eu sunt prea proastă, dacă a putut să scrie aşa" (Laura Andreşan)
"Am observat că soţul meu are un picior mai crăcănat decât celălalt" (Corina Dică)
"Ultima iubire nu este întotdeauna şi prima" (Gelu Voicu)
"La nunta lui Ghionea a plouat, ceea ce-i un semn bun pentru familia lui. Înseamnă că o să ia Steaua campionatul." (Mihai Stoica)
"Nu dau vrabia din mână pe vrabia de pe gard, indiferent cum atârnă" (Nikita)
"Eu cred că există aici un apendice care vine dintr-o zonă care este în Bucureşti pe un deal" (Mădălin Voicu)
"Fasolea nu-i ca caviarul." (Oana Zăvoranu)
"Dumnezeu te duce la dreapta cu oile, diavolul te duce la stânga cu caprele." (Gigi Becali)
"Cine i-e frică de lup să nu intre în pădure" (Gheorghe Hagi)
"Am fost informat că australianul Baird l-a înjurat în engleză pe Ganea, care i-a răspuns româneşte, dându-i un cap în gură" (Dumitru Dragomir)
"Prietenii sunt buni dacă nu te deranjează" ( Dan Iosif)
"Opriţi grătarele, vorbeşte domnul Geoană!" (Marian Vanghelie)
"Vânătoare în Vrancea: mai puţini cerbi dar mai numeroşi" (AGVPS)
"O admir pe Oana Zăvoranu cu toate că e prietena mea şi o iubesc" (Nikita)
"Credeţi că Cioacă s-a spălat pe mâini după ce s-a oprit la benzinărie să-şi facă nevoile?" (Afişaj OTV - Dan Diaconescu Direct)
"Informaţiile circulă undeva în stratosferă şi din când în când, prin ploi acide, ea ajunge la Bucureşti" (Adrian Năstase)
"Am crezut că m-ai chemat ca şi, virgulă, partid de opoziţie" (Marian Vanghelie)
"Dacă Mihai Eminescu ar fi trăit, s-ar fi înscris în PRM" (Corneliu Vadim Tudor)
"Ne dorim ca în listele pentru alegeri să existe un număr cât mai mic de decedaţi" (Mioara Mantale)
"Eu cred că foarte mulţi români folosesc veceurile" (Adrian Năstase)
"Şi într-un pom dacă mă puneţi eu tot am punct de vedere" (Marian Vanghelie)
"Toate şcolile ar trebui să aibă câte un Big Brother montat pe coridoare" (Cristian Adomniţei)
"Oglinda nu e de vină că miroase urât" (Bogdan Olteanu)
"Cred că marea problemă a României nu este nici becalizarea, nici imbecilizarea, ci imbecalizarea" (Octavian Paler)
"Am ajuns să avem mai mulţi ziarişti proşti decât ziare bune" (Iulian Comanescu)

6 comentarii:

C M spunea...

Ha ha ha!
Chiar imi place!
O s-o citesc si eu!

Grațiela spunea...

:)) Mă bucur!

ALLESSYA spunea...

O am. si pe asta si pe umatoarea :)) (i-am uitat tilul)...
sunt tari

Grațiela spunea...

:)) Vreau şi eu să îmi iau întreaga colecţie... :))

vali spunea...

"Dacă n-ai bani, miroşi a prost!" (Gigi Becali)
"Am fost informat că australianul Baird l-a înjurat în engleză pe Ganea, care i-a răspuns româneşte, dându-i un cap în gură" (Dumitru Dragomir)

astea mi-au plăcut cel mai mult.. oricât de ciudat ar suna.. le mai nimereşte şi Becali :|

Grațiela spunea...

:)) Are haz in incultura lui ascuns:))

Acasă e acolo unde există calitate și confort!

 În fiecare noapte mă trezesc de cel puțin 4-5 ori pentru a-mi hrăni micuțul de doar două luni... ... Așa că timp de 10 minute, din două în ...