miercuri, ianuarie 06, 2010

6 ianuarie

Nu ştiu ce mi-a venit dar... într-un moment de profundă concentrare asupra sărbătorii de astăzi (Boboteaza...) întâmpinată de tinerele fete cu busuioc sub pernă şi panglici roşi de mătase la deget, mi-am amintit că parcă am mai întâlnit undeva ziua de 6 ianuarie. Şi tot gândindu-mă îmi răsare bursc în minte Brătianu. Atunci am realizat (deşi acest eveniment are loc mai târziu) că este ziua Partidului Naţional Liberal... asta după 1990, sub conducerea lui Radu Câmpeanu.
Trebuie să recunosc că de regulă nu fac asta dar, după ce am dat un search pe google să îmi verific ideea, am mai descoperit câteva lucruri interesante. De exemplu că în 1760 s-a născut Ion Budai-Deleanu... despre a cărui singură epopee din literatura română am vorbit la română nu de mult ("Ţiganiada"). Pe lângă reprezentantul Şcolii Ardelene, în aceeaşi zi doar că a anului 1802 avea să se nască unul din fondatorii şi primul preşedinte al Academiei Române, paşoptistul Ion Heliade Rădulescu. Şi, mai mult, rămânând tot în sfera culturii (literaturii) române, am descoperit încă un nume cu o deosebită rezonanţă, de data aceasta în simbolism, 1881: Ion Minulescu.
Şi mai mult, chiar şi romancierul Ionel Teodoreanu (1897) îşi serba ziua pe 6 ianuarie. Şi dacă tot am vorbit de Academia Română, trebuie amintit inventatorul laserului cu gaze (fiul prozatorului - iniţial m-am păcălit), fizicianul Ion I. Agârbicianu.
Aşadar s-ar părea că astăzi (vorbesc în prezentul istoric) România s-a îmbogăţit cu multe personalităţi revoluţionare. Mulţi capricorni ambiţioşi. Acum, întrebarea mea este... în afară de faptul că au adus contribuţii semnificative culturii noastre, ce mai au toate aceste marcante personaje ale epocilor în comun? :))

2 comentarii:

Cosmin Piticu` spunea...

Mare sarbatoare nu zic.... Eu inca sunt ofticat ca cica azi nu e voie sa spalam... Wtf?? Pai si daca trebuie musai?.... Hmm... O aman pana dupa miezul noptii ca neaparat trebuie spalat...
Si maine - e Sf. Ion... Wtf??? nici maine nu se spala?... hai frate....
Am mai citit azi vreo X posturi despre boboteaza, care mai de care (asta cu istoria e original, nu zic), dar totusi - nimeni nu aducea aminte ca se spala sau nu... Hm.....
Si ca sa raspund la intrebarea ta? Ironic ar fi - in comun au toti ca sunt morti... Si ca s`au nascut fix azi.. Ah - am amintit ca toti erau barbati? :P

Grațiela spunea...

:))) Foarte tare raspunsul tau!!! :)) Intr-adevar original! :))

10 de la mine! :))

Acasă e acolo unde există calitate și confort!

 În fiecare noapte mă trezesc de cel puțin 4-5 ori pentru a-mi hrăni micuțul de doar două luni... ... Așa că timp de 10 minute, din două în ...