vineri, martie 12, 2010

România

Da, mi-am propus de câteva zile să scriu acest articol (really:-/) dar abia acum mi-am amintit. Trăim în România şi asta... spune multe. Păi, dincolo de sistemul sanitar jalnic, de învăţământ care se duce de râpă, de retardaţii care se prezintă la examene, se uită pe tavan şi iau mediu pentru asta, pentru tăcere. În afară de asta mai există ştirile de la ora 5, manelele şi... nu în ultimul rând: sărăcia şi hoţia.
Până şi omuleţul acesta (pe care nu m-am putut abţine şi l-am fotografiat...) se miră de creativitatea românilor:

În fine, despre ce este vorba? Păi... vă mai amintiţi voi că atunci când am aderat la UE, toată ţara a fost foarte entuziasmată, exaltare generală bla. Şi, inclusiv în minunatul nostru orăşel, mai exact în centru, au fost puse nişte indicatoare destul de... evazive (consider eu), dar de efect (ştiţi voi: km 0 - balls).

(Mike, ţi-aş fi pus o bulină pe ochi dar... mi-e lene. Ştiu eu că nu te superi).
Ei bine, am avut (nici nu găsesc un termen suficient de expresiv) ... neplăcerea de a observa, trecând pe acolo, că a rămas doar scheletul metalic, plăcuţele (de asemenea metalice) au DISPĂRUT!! În curând va dispărea şi scheletul. Dar... frate! Câtă sărăcie, câtă prostie, câtă HOŢIE să faci aşa ceva? E ca şi cum într-o noapte m-aş apuca şi eu să fur ecranul acela mare de pe McDonalds... că ce... e bun public. Şi aşa vroiam un ecran mare! Ha!


Arată dezolant! Să le fie ruşine cu un astfel de comportament! Mai că îmi vine chiar şi mie, care sunt "din interior" să spun că suntem un popor de hoţi... personal, deşi poate naţionaliştii ori falşi naţionalişti îmi vor sări în cap, mi-e jenă cu statusul meu de româncă. Şi acum încep să înţeleg.

10 comentarii:

Adi spunea...

... subiect prea discutat...

Bine ca putem pleca, daca vrem, desi ma simt cam naspa in tarile straine, desi sunt mai bogate si mai civilizate. M-am obisnuit aici... aici e acasa, chiar daca e asa cum e...

Evelyn spunea...

Cam dura... in loc sa criticam, ar trebui sa incercam sa schimbam ceva!:*

Grațiela spunea...

Zi-mi ce as putea eu sa schimb in privinta asta si voi schimba. Ma gandesc ca poate functioneaza rusinea si constiinta. Da, putem schimba ceva: sa urmarim cine realizeaza aceste vandalisme si sa-i omoram. Sa moara toti hotii si toate scursurile societatii.

Mihail Simionescu spunea...

Pe tine încă te mai miră?:)) Pe mine nu;)

La mine în oraș (Câmpina) multe indicatoare lipsesc, și multe sunt întoarse spre alte direcții.

Eu țin cu țara mea, îți spun că n-aș pleca pt nimic în lume, din multe motive. Sunt multe ce mă leagă de țara asta. Și-n fond, dacă dăm toți bir cu fugiții, ce rezolvăm?
Tu ai dreptate în tot ce zici, și mie mi s-a acrit de multe, dar crede-mă pe cuvânt: te agiți degeaba! Eu fac parte dintr-o fundație de tineret, cu scopuri culturale, educative și sociale. Am desfășurat proiecte ecologice, am defilat prin centrul orașului ca o ceată de revoluționari, urlând ca disperații că trebuie să fim civilizați, am umplut orașul cu afișe, lumea cu pliante și netul cu mass-uri și articole...și n-am realizat nimic =))
După o curățenie pe unul din bulevardele orașului, am lăsat sacii de gunoi acolo, și a trebuit să ne milogim de primărie să-i ridice (erau foarte mulți) =))

deci nu te mai agita atât, că te agiți degeaba!

Tavi spunea...

Ţi-e ruşine că eşti româncă ?

Wow,suntem vreo 10 milioane,dar sunt sigur că mai găsim un loc şi pentru tine.

Cât despre "statusul" tău de româncă...da,se vede,ti-e tare jenă cu el din moment ce ai zis status si nu "statut"...Y!M-ul schimbă vieţi.

În rest,baftă cu planul McDonald's :)

Ana spunea...

FTW?!
de fiecare data cand citesc sau dau de realitati de genul asta (rusinoase)...ma enervez :|
so...no fuckin' comment.

P.S. Sper sa nu fure ecranul! Nu trebuia sa dai si tu idei....

Grațiela spunea...

Tavi, iarta-ma dar trebuie sa te corectez... Nu stiu cat de prostuta ma crezi, dar mai dau din cand in cand si pe la scoala si mai ales pe la orele de sociologie. Asa ca am sa iti arat ca am dreptate si ca messengerul nu are legatura cu ceea ce consideri gresit. Dar nu este. Poti da un search si pe google:


Conceptul de status. Definitie

În vorbirea curenta, definitia statusului, se refera pur si simplu la pozitia cuiva în societate. Statusul are de asemenea un înteles mai tehnic si legal, si anume, determinarea drepturilor si obligatiilor ce deriva dintr-o anumita pozitie în societate. Conceptul de status a fost folosit mai mult în sociologie, fiind un motiv de controverse între diferiti sociologi de renume. În opinia celor mai multi psihologi sociali si sociologi, statusul desemneaza pozitia individului în societate, facând legatura între social si individual. Statusurile, din punctul de vedere al sociologiei apartin structurii sociale, dar indivizii adera la ele, însusindu-si-le mai mult sau mai putin.

http://psihologiesociala.uv.ro/statusul-in-psihologia-sociala.php

Tavi spunea...

Îmi place când ceilalţi nu sunt de acord cu mine,mă simt special,aşa că nu am vreun motiv să te iert,din moment ce nu mă deranjează,ba chiar îmi face plăcere.


Până la urmă statut şi status sunt sinonime,chiar dacă nu sunt sinonime totale.

Dexonline.ro : "Statut = Locul pe care îl ocupă un individ într-un sistem social dat și la un anumit moment; status "

Eu nu am spus că ai folosit greşit respectivul cuvânt,ci că îl preferi pentru că e mai întâlnit în mediul online decât "statut" şi cum tu văd că ai ceva activităţi în domeniul ăsta,te-a influenţat limbajul.


Iar despre "cat de prostuta" te cred,ei bine,stai liniştită,nu eşti şi nici nu te cred.
Aş argumenta aici(pe blog),dar risc să-mi pierd aura de mister. :D


Sper că nu te-ai simţit ofensată de atitudinea mea. :)

Grațiela spunea...

Nu il prefer fiindca l-am intalnit in mediul online. Stiam ca sunt sinonime. Il prefer pentru ca il folosesc mai mult: la olimpiade si concursuri. Si la scoala. Si din moment ce il folosesc intr-un mediu academic, mi se pare mai elegant sa il folosesc si in particular.

Mihai Vlad spunea...

haha, tavi esti moale la cur :)) adik te-ai facut de cacat, dar de.. ti-ai meritat-o.. cum plm te iei de o OLIMPICA la romana... LOL

anyway.. @ grati

tre sa ma duc la munca si nu am chef, sper sa te faci bine soon, si joi sa treci pe acasa ca se lanseaza noul episod din South Park... YEY!!!

in alta ordine de idei, nu pot sa cred ca ai pus poza aia cu mine =)) LAME, arat a manelist, anyway. NU te mai stresa cu Romania ca deaia ai facut ulcer. "ask God to give you wisdom to change the things you can change, and accept the ones you can't"

si nu uita ce a zis Kennedy

"It's not what your country can do for you, but what you can do to get the fuck out of your country"

:D

Acasă e acolo unde există calitate și confort!

 În fiecare noapte mă trezesc de cel puțin 4-5 ori pentru a-mi hrăni micuțul de doar două luni... ... Așa că timp de 10 minute, din două în ...